fbpx

קידום אורגני של אתרים בגוגל

עקרונות בסיסיים לקידום אתר במנוע החיפוש המוביל בעולם

הקדמה:

  1. הבנת גוגל
    כאשר מחפשים ביטוי בעברית – גוגל רוצה לתת לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר.
    וסוד ההצלחה שלו: הוא מצליח.
    איך? המנגנון שלו מדמה באמת גולש אנושי. אמנם עם כמה תוספות טכנולוגיות – אבל גוגל עושה כל מאמץ שתוספות אלו לעולם לא יוכלו לסתור את תוכן האתר כפי שרואה אותו הגולש.
    בזכות הצלחתו הפך גוגל לאתר שמנהל את הרשת, ואם נתעלם לרגע מפייסבוק – יש את האימרה "אם אתה לא בגוגל אתה לא קיים", ובמידה רבה היא מובנת.

 

  1. המשמעות המסחרית
    מי שעוסק בתחום מסוים – למשל הובלות, רוצה להיות במקום הראשון בגוגל, או לפחות בדף הראשון. ברור, לא?

 

  1. חוק העשרה
    בדף הראשון של גוגל מופיעות 10 התוצאות הראשונות.
    וקיים חוק מתמטי שאומר: כשמופיעות עשר תוצאות, יש מקום לעשרה אתרים בלבד.
    תבדקו, זה עובד.
    חשוב לדעת: לפני עשר התוצאות שגוגל מביא, התצאות האורגניות, מופיעות מודעות ממומנות, וכן "עסקים בקרבת מקום". איך לדאוג שתהיו שם? קראו את המאמר על גוגל מיי ביזנס, בעיניי אחת הפעולות הראשונות שצריך לעשות כאשר מקימים עסק.

 

המשמעות המסחרית

אם כבר יש כמה עשרות אתרים או יותר שקידמו היטב בביטוי שגם אתה רוצה – סיכוייך להתברג לדף הראשון באותו ביטוי קלושים. יחד עם זאת, גם היום אפשר לגלות "חלון הזדמנויות" – כלומר ביטוי יקר ערך שהתחרות עליו לא היסטרית.

 

צורת עבודה:

לכן – יש למצוא ביטויים שיענו על הדרישות הבאות:

  1. ביטוי שסביר כי יש גולשים שיחפשו בו (למשל – מובילים, או מובילים בצפון, או הובלות בצפון). ניתן לבדוק את תדירות החיפושים של כל ביטוי באמצעות כלי של גוגל הנקרא "מתכנן מילות המפתח".
  2. ניתן להתברג בהם בדף הראשון, לכל היותר השני. איך בודקים? הסתכלו בכותרת של תוצאות החיפוש. אם הביטוי לא מופיע שם – יש לכם סיכוי "לעקוף".
  3. האתר שלך עונה בתאימות גבוהה לאותו ביטוי. כלומר: מי שחיפש בביטוי הזה, ישמח למצוא אותך. למשל: אם אתה מוביל מעכו, מאוד טבעי שתקדם "הובלות בצפון". אבל אם אתה מוביל בעל משאית וולוו, אל תקדם עצמך על הביטוי משאית וולוו. למה? גם אם תצליח להגיע למקום ראשון, לא תצמח לך מזה שום תועלת. מי שמחפש "משאית וולוו", מן הסתם מעוניין לקבל מידע על משאית וולוו, אולי אפילו לקנות כזו, והוא לא מעוניין בהובלות.

 

איך גוגל עובד?

כיצד גוגל "רואה" את האתר ועל סמך מה הוא מחשיב ביטוי מסוים כרלוונטי, ואיך הוא מקדם אתר אחד על פני אחר?

  1. גוגל רואה ומקדם דפים.
    גוגול מפנה לדף רלוונטי ולאו דווקא לאתר רלוונטי. דוגמה בולטת: וויקיפדיה. אבל מבחינת גוגל יש משמעות לאתר, והוא יודע מה זה "אתר חזק" ואתר חלש.
  1. גוגל מדרג דפים ואתרים.
    גוגל מעניק "ציון" לכל דף באינטרנט, Page rank. חשיבותו של דירוג זה מעט ירדה בשנים האחרונות, אבל הוא עדיין מהווה פקטור בתחרות.
  1. איפה המילים החשובות ביותר מבחינת גוגל?
    ב"טייטל". כלומר בראש הלשונית של אותו דף. מבחינת גוגל, זהו שמו של הדף. זה גם מה שמופיע ככותרת בתוצאות החיפוש.
  1. אבל – חשוב מאוד שאותן מילים יופיעו מיד גם בראש תוכן הדף, כלומר בכותרת הראשית של הטקסט. אחרת גוגל מבין ש"עבדו עליו", ורצוי שיופיעו שוב, לאו דווקא באותו סדר בתוכן הדף. רק לא להגזים, משתי סיבות: לעניות דעתי גוגל מפסיק משלב מסוים לייחס לכך חשיבות, וחוץ מזה האתר מיועד לא רק לגוגל אלא גם לגולשים בשר ודם.
  2. ועוד אבל: חשוב שהטייטל יהיה קצר, ושיכלול את שם העסק. אחרת, לקוחות שכבר מכירים את העסק ויחפשו אותו – עלולים לא למצוא.
  3. לכל דף באתר טייטל שונה במקצת, שכולל את שם האתר ומשהו מהאיפיון של אותו דף. למשל: הקמת אתרים אשכול מדיה | אודות.
  4. תיאור. לאתר יש תיאור – description. זהו טקסט שהגולש לא רואה באתר, אבל זה מה שמופיע מתחת לכותרת תוצאות החיפוש בגוגל. אם אין description, גוגל ידגום משהו מהדף המבוקש. זהו כלי מצוין למשיכת לקוחות, כי לעתים הטקסט נתפס כחיווי של גוגל על העסק.
  5. קישורים פנימיים. ביטוי מסוים שמהווה קישור לדף מסוים גם מדפים אחרים באתר – מחזק מאוד את הדף המקושר באותו ביטוי. הקישור הזה יכול להיות כמובן טקסט בתפריט הראשי, אבל כל קישור מילולי תורם.
  6. קישורים חיצוניים. ביטוי מסוים שמהווה קישור מאתרים חיצוניים אל דף מסוים – שוב מחזק את אותו דף בביטוי הספציפי, ואף יותר מאשר קישור פנימי.
    גם קישור פנימי וגם חיצוני "שווים יותר" ככל שה-pr שלהם גבוה יותר.
    מצד שני – לדעת רבים חילופי קישורים קצת מורידים מהערך של הקישור.
  7. גורמי קידום נוספיםהם תגיות. תג ומתה תג, ייצור כלאיים בין תוכן לתכנות. בעבר גוגל העניק לזה משקל רב, אך לפני מספק שנים הפחית אותו מאוד במוצהר כשהבחין בשימוש מוגזם הסותר את מה שהגולש רואה. גם מפת אתר תורמת משהו לקידומו.

 

היתרון הגדול שלנו

אשכול מפעילה בנק אתרים מקודמים שמקדמים זה את זה. הרעיון הוא שכל אתר שנהנה משירות הקידום שלנו מקבל קישורים חזקים מדף הבית של אתרים אחרים, ובמקביל שולח קישורים מדף הבית שלו לאתרים אחרים (לא לאותם אתרים!).

מאמרים נוספים

כתיבת אודות הכי טוב להתחיל מהלקוחות

איך לכתוב אודות

לכתוב "אודות". האם זה באמת כל כך פשוט? איך נספר על העסק שלנו? ספוילר: הכי טוב להתחיל מהלקוחות, ויש כמה דרכים טובות לעשות זאת אייל

המשך קריאה »

עוד צעד קטן בדרך לאתר החדש שלך

על מה
חשבת?

מה תחום
העסק?